Vi hjälper B2B-företag och varumärken att lyckas med e-handel.
Varumärken och tillverkande bolag har stora möjligheter att utvecklas och vinna konkurrensfördelar med digitala verktyg för försäljning och marknadsföring.
Bolagets produkter behöver berikas och presenteras på ett sätt som gör de lätta att hitta i de kanaler där kunderna finns, återförsäljare/grossister och kunder behöver få rätt service online för att öka lojaliteten och man behöver arbeta med leadsgenerering på rätt sätt med fokus på inbound marketing så att kundprospekt hittar till er vid rätt tillfälle.
Tillverkande bolag är också varumärken som behöver lyftas fram och stärkas på rätt sätt i rätt kanal.
"Vi är supernöjda över vår nya webbplats för Haven! Det var ett tidspressat projekt med leverans mitt i sommaren, men Rove höll deadline och vi kunde lansera i tid. Med den nya webbplatsen kan vi erbjuda våra kunder en rik köpupplevelse, bland annat genom en konfigurator där man kan skräddarsy sin badrumsmöbel i tusentals variationer. Rove har visat att de både har en djup verksamhetsförståelse och ett tekniskt kunnande, jag kan varmt rekommendera dem!"
- Måns Hammarbäck, Affärsutvecklare Tapwellkoncernen
"Vi är mycket nöjda med samarbetet med Rove! De visar stor kundförståelse och det märks att de verkligen kan Litium. Det i kombination med deras långa erfarenhet av e-handel, både verksamhetsutveckling och teknik, gör att jag varmt kan rekommendera dem!"
- Sara Bertram, Country Manager Sweden HAKI
Vi förstår er affär och slutkundens resa. Vårt fokus ligger både på affärsutveckling och teknikutveckling - för att bli duktig på e-handel behöver man först förstå handel.
Vi är nischade mot e-handel och vi har själva varit e-handlare. Det gör att vi har ett affärsmässigt och tekniskt djup som andra ibland saknar.
Vi vill ha förtroliga och långsiktiga kundrelationer. Ett riktigt partnerskap som handlar om att skapa värde och hjälpa er att lyckas.
"Jag är otroligt nöjd med vårt samarbete med Rove! På mindre än ett halvår lanserade vi en helt ny webbplats och e-handel, samtidigt som vi bytte affärssystem. Det var en ambitiös tidplan, men vi klarade det tack vare ett starkt lagarbete och resultatinriktad projektledning. Rove visade verkligen att de kan e-handel, både rörande vår verksamhet och tekniken. Jag kan verkligen rekommendera dem!"
- Ulrika Andersson, Marknadschef Solelgrossisten
Digital B2B-handel har många likheter med konsumenthandel med skiljer sig på några viktiga områden, målgruppen är beslutsfattare hos företag, kundresan är annorlunda, man har oftast komplexare produkter, flera försäljningsled, fler och komplexare pris-/avtalsupplägg samt är organiserade på ett annorlunda sätt jämfört med konsumenthandlare..
Har du frågor eller vill du prata digital handel med oss?